درباره مدیر سایت

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]هوالله الخالق المصور

روانیست که از خط وخوشنویسی سخن به میان آید واین کلام زیبای مولای متقین درصور سخن جلوه‌گری نکندکه فرمود:
“خط نیکو ،تهیدستان را دارایی،توانگران را زیبایی و فرهیختگان را والایی است”
ونبی مکرم اسلام فرمود:
‘آنکه بسم الله را نیکو بنویسد خداگناهانش را ببخشد وبیامرزد’
درگستره فرهنگ غنی ایران زمین خط وخوشنویسی به عنوان هنری اصیل و نجیب وعاملی موثر وپویا در نشر فرهنگ ومعارف اسلامی جایگاهی بس رفیع و ارجمند دارد.

دررابطه سوابق فعالیت حقیر در عرصه هنر و بخصوص خوشنویسی که در هفته گرامیداشت آن قرارداریم باید عرض کنم که استاد فرهیخته جناب آقای مجتبی دهقان در سال ۱۳۸۵ شرح حال مختصری از فعالیت های هنری حقیر را در هفته نامه مهر و ماه که تصویر آن تقدیم میدارم منتشر کرده است که با توجه به کمی مجال تقاضا می‌کنم از مطالب آن هرگونه که صلاح میدانید برداشت و استفاده نمایید.
البته بخشی از موضوعات نیاز به اصلاح دارد که به شرح زیرتکمیل می‌‍گردد.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]اله قلی قنبری فرد

درسال ۱۳۳۷ در شهر خرامه متولد شدم.
تحصیلات ابتدایی را در خرامه و مقطع متوسطه را در شیراز طی نمودم.
از سال ۱۳۵۸ به استخدام وزارت کشور درآمده ودر بخشداری های سروستان،کربال و فرمانداری شیراز در سمت کارشناس امور اجتماعی و انتخابات، تکنسین امور عمرانی ،معاونت بخشداری و در سه مرحله با احکام استانداران وقت سرپرستی بخشداری کربال را عهده‌دارگردیدم.
درطول ۳۵ سال خدمت مسئولیت های ستادهای مراسم شهداء، دهه مبارک فجر، ارزاق،مصالح، سوخت،تحقیقات، سیل وحوادث غیر مترقبه،دبیری شورای اداری، ودر همه ادوار انتخابات مسئولیت ستاد برگزاری انتخابات مجلس، خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری را در طول ۳۵ سال برعهده داشتم.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”2935″][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text] 

وپس از ۳۵ سال خدمت به افتخار باز نشستگی نائل آمدم و ازسال ۱۳۹۰ به تهران عزیمت و علاوه بر فعالیت در واحد مردمی ستاد نماز جمعه تهران و هماهنگی با هیات مذهبی ، مادحین شهر تهران ، به مدت چهار سال مسئولیت دفتر نماینده مردم شریف خرامه ،سروستان وکوار جناب آقای دکتر اسماعیلی به عهده گرفتم
و همزمان کلیه جلسات و برنامه های فوق العاده گسترده حضرت آیت الله حائری شیرازی در تهران را حقیر تنظیم نموده و می‌نمایم.
که امیدوارم مورد رضای حق تعالی و مردم مردم خوب شهر و زادگاهم قرار گیرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]ودر حال حاضر دوران نقاهت از یک آزمایش الهی را سپری میکنم که بحمدالله و با لطف خداوند و دعای خیر دوستان و مومنین بویژه هم‌شهریان فهیم و قدر شناس شهرم که مرا شرمنده الطاف بیکران خود نمودند، سلامتی نسبی حاصل شده است .

عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی،مسئولیت بخش مرکزی ستاد حفاظت اجتماعی، عضویت و دبیری شورای حل اختلاف شعبه یک خرامه، عضو هیات موسس و امناء حسینیه امام رضا، عضویت هیات امناء امامزاده اسحاق (ع)، خبرنگار صدا و سیما وخبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بخشی از فعالیت های اجتماعی حقیر است.
از دوران نوجوانی به هنرهای نمایشی ،شعروموسیقی وخوشنویسی علاقه وافری داشتم وضمن اقدام‌ به تشکیل و برگزاری کلاسهای آموزشی تئاتر(کارگردانی،بازیگری،گریم ،دکور) چندین نمایش را برروی صحنه بردم .
واز این راه استعدادهای متعددی شناسایی و تقویت شد که امروزه جمعی از هنرمندان بنام شهرمان هستند.
ازسال ۱۳۶۷ آموزش تخصصی هنر خوشنویسی را زیر نظر استادان رضایی، و ابراهیمی درخرامه و استاد مرحوم حمید دیرین رئیس انجمن خوشنویسان شیرازکه از اساتید بنام معاصر ایران است به تلمذ پرداختم.
دوره خوشنویسی خط نستعلیق را در محضر این مرحوم و خط شکسته نستعلیق را از محضر استاد عظیمی فرا گرفتم.
دردوران شاگردی استاد دیرین در مقطع ممتاز با توصیه آنمرحوم اقدام به تشکیل وبرگزاری کلاسهای انجمن خوشنویسان خرامه نمودم و شاگردان بسیار زیادی در این کلاس‌های آموزشی شرکت کردند که تعدادی از این عزیران مدارج عالی وممتاز خوشنویسی را طی کرده و حالیه از خوشنوسان بنام شهرو دیارمان هستند که حقیر به آنها افتخار می‌کنم.

حقیر تقریرات وتالیفاتی نیز داشته‌ام از جمله:
“خرامه و کربال در یک نگاه ”
“بررسی وضعیت سیاسی اجتماعی اقتصادی بخش کربال وشهر خرامه”
نگرشی اجمالی بر وضعیت شهر خرامه وبخش کربال”

واما سخنی با جوانان و نوجوانان علاقه مند به هنر خوشنویسی:
به عنوان شاگردی کوچک در این عرصه هنری عرض میکنم . از آنجا که هنر خوشنویسی دارای آداب معنوی و وجهی مقدس به واسطه تحریر کلام الله مجید است، هنرمندخوشنویس نیز باید به صفات و ملکات نفسانی آراسته شود تا روح او به اعتدال برسد و جذابیت منش والای او که به اعتدال درآمده در خط او انعکاس یابد. خوشنويسي، از هنرهاي بسيار دقیق و حوصله طلبي است كه هر گوشه ي آن، از ظرايف هنري و فني سرشار است. از مهمترین مسایل آموزش سنتی خوشنویسی میتوان به آموزش حضوری نزد استاد و مشقهای دقیق و پیاپی برای استواری آموخته ها و تجربه های تازه نام برد.

بی تردید این آموزه ها میتوانند به شاگرد یاد دهند كه چگونه بايد قلم به دست بگیرد و به تحرير حروف، مفردات، تركيبات و اتصالات بپردازد. قلم چگونه باید تراش و قط بخورد.
آموزش بر این شیوه بنا نهاده میشود که در هر نشست، نكات فني از استاد به شاگرد منتقل می گردد.
ودرپایان توجه تان را به این اشعار پر مغز که توسط شاعرانی که خود دستی در خوشنویسی داشته اند جلب میکنم:

ایکه خواهی که خوشنویس شوی
خلق را مونس و انیس شوی
ترک آرام و خواب باید ورد
وین به عهد شباب باید کرد
سر به کاغذ چو خامه بر سودن
روز و شب لحظه ای نیاسودن

و اینکه:

چند در وادی خط صرف کنی نقد حیات
بشنو از من سخنی و بنشین فارغ بال
پنج چیز است که تا جمع نگردد با هم
هست خطاط شدن نزد خرد امر محال
دقت طبع و وقوفی ز خط و قوت طبع
طاقت محنت و اسباب کتابت به کمال
گر از این پنچ یکی راست قصوری حاصل
ندهد فایده گر سعی نمایی صد سال

سرزنده و پایدار و سلامت باشید
التماس دعا
غرض نقشی است کز ما باز ماند
که هستی را نمی بینم بقایی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]